2014. február 23., vasárnap

Banános-csokis pitetorta

Nagyon finom, nagyon egyszerű, nagyon gyors...

Pitetortára vágytam, de a receptek között nem találtam megfelelőt, ezért alkottam egy sajátot. Tulajdonképp abból készült, amit találtam otthon. Nálunk állandó lakos a zabpehely és a banán is - kicsi lányom banánfüggő...én meg közben pitetorta-függő lettem :)

A recept szabadon variálható, biztosan elkészítem majd szamócával és vaníliakrémmel, szerintem diós tésztával is és fahéjas alma, tejfölös krém variációban is. Esetleg mákkal és citromkrémmel?

Kb. fél óra alatt elkészül + hűtés...és villámgyorsan el fog fogyni :)

Elkészítése rendkívül egyszerű!

Hozzávalók

tésztához:
10-12 dkg liszt
4 dkg zabpehely
2 (+2) dkg kókuszreszelék
1 kávéskanál sütőpor
csipet só
2-3 ek porcukor
10 dkg vaj (nem margarin!)
1 tojás

töltelék:
1-2 banán
1 ek barnacukor
2 dkg vaj

1 tojássárgája (elhagyható)
1 ek cukor
1 ek kakaópor
2 ek kukoricakeményítő
2 dkg vaj
1 dl víz
1 dl tej

A tészta hozzávalóit gyúrd össze a + 2 dkg kókusz kivételével. Annyi lisztet használj, hogy jól formálható masszát kapj. Ha nagyon ragad, beteheted hűtőbe kicsit (én nem szoktam). Nyomkodd pitetorta formába, vagy tortaformába. Nekem csak kapcsos tortaformám van ebbe szoktam beletenni úgy, hogy 2/3 részét az aljába nyomkodom kókuszreszelékkel megszórva, 1/3 részéből pedig körben peremet alakítok ki. Olyan magas pereme legyen, hogy bele tudd majd tenni a tölteléket.
220 fokra előmelegített sütőben süsd aranybarnára, ez kb. 8-10 perc!

Közben készítheted a tölteléket.
A vizet tedd fel a kakaóporral, forrald fel, közben 1 tojássárgáját keverj ki cukorral (tojássárgája nélkül készíted, akkor a cukor mehet a vízbe, ezzel a módszerrel pudingot fogsz kapni, de szerintem a tojásos krém azért jóval finomabb), hígítsd tejjel és keverd hozzá a keményítőt. Öntsd a kakaós vízbe és folyamatosan kevergetve sűrűsödésig főzzed. Majd keverd hozzá a  vajat. Ha nagyon sűrű a krém, akkor még önthetsz hozzá pici tejet, a lényeg, hogy sűrű legyen, de ne gumiszerű :) Időnként keverj rajta egyet, hogy ne képződjön a tetején hártya.
Ezután olvaszd fel a vajat egy serpenyőben, karikázd bele a banán(oka)t, kicsit forgasd át, szórd meg barnacukorral (szerintem nagyon jól passzol az íze a banánhoz), addig kevergesd, amíg a banán el kezd puhulni, majdhogynem krémesedni.

A tésztád már bizonyára kisült közben és egy kicsit hűlt is.
Szépen egyengesd el rajta a banántölteléket, majd a csokis krémet és ha nem túl meleg, akkor mehet a hűtőbe. 
Készen is vagy!
Jó étvágyat hozzá!

Mire le tudtam fényképezni, ennyi maradt belőle :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése